Pro ty,
jenž tvoří svět

říjen 2020

Z výrobní sféry našeho závodu

V letošním roce jsme úspěšně rozjeli výrobu hned několika novinek a inovací z výroby nářadí DEWALT:

Z výrobní sféry našeho závodu

MODERNIZACE ODDĚLENÍ BATERIÍ

Vedením společnosti byla schválená investice na oddělení baterek a motorů. A v čem tato investice spočívá? V září 2020 byla objednána nová automatická linka na výrobu nové baterie Z4. Testovaní baterky Z4 u nás v Ústeckém závodu už začala a momentálně se baterky testují.

Nová baterie je budoucnost oddělení baterií v ústeckém závodě, je to úplně nový desing. Nové díly, nový design, nový pracovní postup na nové lince. Také bych rád podotknul, že už se jsme v procesu eliminovali jeden z kroků a to, že se nebude muset pájet modul jako předvýroba na lince – jak tomu říkáme – jemné drátkování. Vývoj baterií, jak víte, jde každým rokem dopředu... nejprve modul Z2 potom Z3 a momentálně pracujeme na modulu Z4 (viz obrázek).

 

NA ODDĚLENÍ MOTORS ZAHAJUJEME NOVOU VÝROBU 4 POLOVÝCH MOTORU

Už začátkem roku 2019 započaly první kroky na projektu 4 POLOVÝCH MOTORŮ a nebylo málo co všechno se muselo se nejprve zjistit. Hlavní problém byl co se týče navíjecího patentu, tedy bylo nutné zajistit vše tak, aby bylo možné vůbec motory vyrábět zde v Ústí. Dalším důležitým aspektem byl nezanedbatelný roční objem výroby těchto dvou rotorů. Než jsme mohli začít, museli jsme nejdříve více než důkladně propočítat všechny náklady a jejich návratnost. V kalkulacích musely být zahrnuty i náklady na úpravu výrobní linky, a výsledná cena výrobku oproti stávající ceně v Mexiku. Dokázali jsme, že jsme konkurence schopni! Ve hře byly dvě možnosti ohledně přestavby linky. Mohli jsme samozřejmě buď oslovit výrobce strojů nebo stroje upravit svépomocí.

My jsme se rozhodli nejen kvůli výrazné finanční úspoře, ale i pro odbornost a šikovnost našich zaměstnanců, využít vlastních zkušeností a s pomocí nástrojárny jsme se pustili do realizace. Jelikož se jedná o rotor, který má vinutí rozložené jinak než všechny zatím vyráběné rotory, bylo potřeba udělat výraznější zásahy do navíječek. Vymyslet jiný design navíjecích hlav, jehel, upínací hlavy, předělat uchycení kleští, které musí být jednoduše nastavitelné i pro staré produkty. Před celozávodní dovolenou se nám podařilo navinout první dobré kusy, což byl přesně ten zlomový bod k dosáhnutí úspěchu! Ovšem ještě nebylo úplně vyhráno, potřebovali jsme ještě vyřešit vyřazení používání vyvažovací hmoty. To bylo možné pouze přidáním ještě jednoho balanceru na linku (vyvažovací stroj). Jeden tento stroj jsme měli jako záložní pro linku 508, ale původně byl vyroben pro mnohem vetší rotory. Našemu technikovi Vaškovi Mozicimu se podařilo tento stroj předělat na nový produkt bez podpory čínského výrobce což přineslo další nemalou finanční úsporu a výrobu bylo tím pádem možno okamžitě zahájit. Nyní už máme za sebou první úspěšnou MSL výrobu.

nahoru